Vegagatan 22-38

Antal lägenheter: 114 st
Lägenhetsyta: 8975 m²
Lokalyta: 1700 m²
Byggår/Ombyggd: 1969/2014

Läs mer om området
Läs energideklaration

Vi finns i området under dagtid för att ta del av dina ärenden. Här nedan kan du se när expeditionen är bemannad. Övrig tid kopplas telefonen vidare till mobiltelefonen så att du lätt kan nå oss.
Serviceanmälan
gör du via boendeappen eller Mina sidor
För frågor som rör hyresavtal kontakta vår kundansvariga för lokaler
ann-charlott.scotting@ernstrosen.se alt 031-031-739 19 25
För frågor som rör garageuthyrning kontakta
parkering@ernstrosen.se
För frågor som rör hyresinbetalningar kontakta
hyra@ernstrosen.se 031-80 60 80

Tobias Sundberg

Besöksadress: Västergatan 17
Besökstider:
Måndag, onsdag, fredag kl 8:00-9:00
Tel: 031-14 39 27

Området Vegastaden

Vegastaden är ett lugnt område som sträcker sig från Oscar Fredriks kyrka till Slottsskogen med sina vidsträckta gräsmattor, berg och skogspartier. Trots lugnet är det inte långt till Linnégatans pulserande gatuliv med mängder av butiker, restauranger, post, bank och apotek. Kommunikationerna är goda och man tar sig lätt med buss och spårvagn till andra delar av staden.

Vegagatorna fick sina namn i slutet av 1800-talet efter fartyget Vega i Nordenskiöldexpeditionen. Fram till 1930-talet var bostadsområdet vid Vegagatan en av stadens mest barnrika platser. Det sägs att hus nr 23 periodvis ska ha rymt 200 personer i sina 41 lägenheter. I början av 1960-talet inleddes ett omfattande saneringsarbete av Vegastaden. Ur den misär som tidigare präglade området, växte det nya, moderna Vegastaden upp.

För information om skolor, barnomsorg, äldreomsorg och social service:
Kontakta Stadsdelsnämnd Linnéstaden.

Aktuellt

Nominera din favoritgranne och vinn en fika tillsammans

Har du en granne som alltid ställer upp, sprider glädje eller gör något extra för grannskapet? Nu har du chansen att lyfta din favoritgranne och samtidigt tävla om en härlig fika för två.

Tyck till om din lokal och vår service

Nu får ni som hyr lokal hos oss möjlighet att tycka till om vår service och berätta hur ni trivs i era lokaler. Vår kundundersökning för lokalhyresgäster pågår till och med 4 november och skickas ut via mejl och SMS.

Våra medarbetare känner sig som hemma

Vårt mål är att vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats. För att mäta trivsel, engagemang, ledar- och medarbetarskap har vi i år börjat med pulsmätningar för våra medarbetare.